تبلیغات محیطی که بخشی از آنرا تابلو های تبلیغاتی تشکیل میدهند در انواع مختلفی دسته بندی میشوند. در این مطلب ما سعی میکنیم مفید ترین اطلاعات در مورد هرکدام از این دسته هارا برای انتخابی درست و شایسته برندتان در اختیار شما بگذاریم

تابلو های کنار جاده (بیلبورد):

 تابلوهایی در ابعاد بزرگ، که غالبا در کنار خیابان‌ها، اتوبان ها، جاده ها و محل‌های پر رفت و آمد نصب می‌شوند این تابلوها به دلیل مشاهده مداوم و تردد بسیار زیاد فضایی مناسب برای تبلیغ کالاها یا خدمات مختلف برندها را فراهم میکند. بیلبورد های کنار جاده بصورت تک وجهی، دو جهی، سه وجهی، چهاروجهی ثابت یا گردان هستند که نوع گردان آنها معمولا در مکان هایی مثل چهارراه ها که از هر طرف دید دارد نصب میشوند. با انتخاب محور مناسب این تابلو ها با توجه به صنف کسب و کارتان میتوانید از تاثیر مفیدتری برخوردار باشید. اگر کسب و کاری بزرگ یا نسبتا بزرگ دارید تابلو های کنار جاده یک انتخاب مناسب برای بازخورد هرچه بهتر شما در معرفی یا فروش برای برند شماست.

  ابعاد تقریبی: از 30 تا 150 متر مربع مزایا:دید بسیار مناسب به دلیل ابعاد بزرگ تابلو امکان اجرای ماکت و حجم روی تابلو روشنایی در شب قابلیت رویت آن‌ها از فواصل دور قابلیت نصب در انواع محور های شهر های مختلف کشور اجزاء تشکیل دهنده قابل رویت: پایه، صفحه بزرگی که آگهی برروی آن نصب میشود، پرژکتور ها و نور

تابلو های عرشه پل (بیلبورد):

 تابلو های عرشه پل از نظر سازه شباهت زیادی با بیلبورد های کنار جاده دارند با این تفاوت که عمدتا نسبت ابعادی آنها از طولِ زیاد و ارتفاع کمتری برخوردار است به زبانی دیگر تابلو های عرشه پل، تابلو های طویلی هستند که برروی پل های هوایی، پیشانی پل های عابرپیاده، پل راه آهن، زیرگذرها و... نصب میشوند و مستقیما در دید عابران هستند. طویل بودن این تابلو ها متناسب با طول پل افزایش یا کاهش می یابد. این تابلو ها برروی عرشه پل هایی در مکان های پرتردد شهر و معابر اصلی نصب می شود که تاثیر زیادی در بالا رفتن فروش کالا و یا برند و یا محصولات صاحب آگهی می شود. تابلو های عرشه پل همانند تابلو های کنار جاده مناسب کسب و کار های بزرگ یا نسبتا بزرگ میباشد. مزایا: معمولا قیمت کمتری نسبت به بیلبورد های کنار جاده دارند روشنایی در شب مستقیما در دید عابران هستند امکان اجرای ماکت و حجم روی تابلو ابعاد تقریبی: از 30 تا 150 متر مربع

استرابورد:

 استرابورد ها سازه هایی تبلیغاتی با نسبت ابعادی کوچکتر از بیلبورد ها هستند که جایگزینی سبک تر و آسانتر از لحاظ نصب برای بیلبورد ها به حساب می آیند. سازه استرابورد قابل حمل است و در ابعاد مستطیل شکل و عمودی ساخته میشوند. اگر کسب کاری متوسط یا کوچک دارید استرابورد یک انتخاب بصرفه و موثر برای شماست. مزایا: نصب سریع قیمت مناسب محل نصب: معابر داخل شهر، میدان ها، خیابان ها، مراکز تجاری، فرهنگی و... ابعاد تقریبی: 12 متر مربع

تبلیغات ترانزیت (اتوبوس):

 تبلیغات ترانزیت کمی متفاوت تر از روش های دیگر تبلیغات محیطی است به این خاطر که محل نصب آگهی شما بر روی وسایل نقلیه ای مانند اتوبوس است و بصورت مداوم در حال تردد در بین طیف مخاطبان زیادی در سطح شهر میباشد. در تبلیغات ترانزیت شما تبلیغ خود را خواسته و ناخواسته مقابل دید مخاطب قرار میدهید. تبلیغات ترانزیت اگر با اصول کارشناسانه، کمک متخصصین تبلیغات و در نظر گرفتن ویژگی های خاص این نوع تبلیغ باشد، دارای تاثیرات قوی و موثری خواهد بود. مزایا: نمایش در نقاط مختلف شهر قیمت مناسب و معقول دربر گرفتن طیف مختلفی از مخاطبین امکان بکارگیری از خلاقیت های متفاوت در اجرای تبلیغات

مراکز عمومی (مانند پمپ بنزین، مترو و...):

 مکان تابلو های تبلیغاتی معمولا خیابان ها، بزرگراه را و معابر اصلی شهر هستند اما مراکزی داخل شهر وجود دارند که ترددی همانند یا حتی بیشتر از خیابان های شلوغ شهر را شامل میشوند. مراکزی مانند ایستگاه مترو، فرودگاه، پمپ بنزین، مکان های تجاری، مکان های فرهنگی و... در این مکان ها معمولا مخاطبین از فاصله های نزدیکی با تبلیغات شما ارتباط برقرار میکنند و تایم مکث بیشتری نسبت به تبلیغات محیطی دیگر دارند به همین دلیل این نوع تبلیغات از تاثیرگذاری بسزایی برخوردار است. مزایا: زمان زیاد برای مکث مخاطب دربرگیری انواع قشرها تراکم جمعیتی بالا در ساعات مختلف شبانه روز

تابلو های دیجیتال (تلویزیون تبلیغاتی):

 به تلویزیون های بزرگی گفته میشود که در اماکن عمومی نصب و تبلیغات شمارا به‌صورت هدفمند همراه با جذابیت بصری متفاوت و با زمانبندی مشخص به مخاطبان ارائه می‌دهد. تلویزیون های دیجیتال از پیشرفته ترین نوع ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شوند و از ویژگی های بارز این نوع تابلوهای دیجیتال می‌توان به طراحی و کنترل آنلاینِ محتوا اشاره کرد که قابلیت تولید هر محتوای ویدیویی جذابی را به شما میدهد. تابلو های تبیغاتی دیگر از محتوای تصویری ثابت و غیرقابل تغییری برخوردارند اما تفاوت تلویزیون های دیجیتال، متحرک و قابل تغییر بودن محتوای آن است که اختیارات زیادی را در اجرای محتوایی متفاوت را در اختیار شما میگذارد. حافظه دیداری مخاطب بسیار قوی است و اگر شما بتوانید به خوبی از المان های مهم و تاثیر گذار در این نوع تابلو استفاده کنید قدم مثبتی در جذب مخاطب برخواهید داشت. مزایا: استفاده از محتوای متحرک جلب توجه بسیار بالا امکان پخش صدا ایجاد جلوه های بصری جذاب محل نصب: در اماکن عمومی پرتردد مانند میدان ها، فرودگاه ها... ابعاد: دارای ابعاد متفاوت

لمپوست:

 لمپوست بنر ها عموما به صورت مستطیل عمودی و در ابعاد 1 در 3 متر هستند و مکان نصب آنها روی تیر های برق .و چراغ های شهری است و قابلیت دو طرفه بودن دارند لمپوست بنر ها گزینه ای مناسب برای کسب و کار های نوپا و محلی هستند. تکرار 10 ها لمپوست بنر در راستای یک بلوار می تواند با هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ برابری کند اما به جهت تکرار، تاثیر بسیار بیشتری را در ذهن مخاطب برجای می گذارد. هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی با 10 ها لمپوست بنر براری می کند. لمپوست بنر ها به دلیل استفاده از متریال مناسب در چاپ در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند. مزایا: نصب و پیاده سازی آسان هزینه پایین تکرار در اجرای این سازه در یک مسیر مشخص