برای فهمیدن اهمیت و تاثیر "تبلیغات محیطی" بر روی کسب و کار، در مرحله اول باید به درک اهمیت کلی ”تبلیغات" برسیم. همیشه باید این موضوع را مد نظر داشت که بدون تبلیغات، مشتری ویا خریداری جز آشنایان یا هم محله ای های خود نخواهید داشت. در بازاری که تمام رقبای شما دائما در حال تبلیغ از کالا یا خدمات خود هستند اولین اقدام برای در بازار ماندن انجام تبلیغات است اما اقدامی که باعث متمایز شدن شما از رقبا میشود دیگر صرف تبلیغ نیست. شاید اگر 50 سال پیش بود صرف تبلیغ برای شما جوابگو بود اما حال در این بازار شلوغ و پر رقابت، تبلیغاتی پاسخگوی هدف شماست که موثر و پربازده باشند. اما تبلیغات موثر و پربازده چه تبلیغاتی هستند؟ از ویژگی هایی که میتوان به یک تبلیغ موثر اشاره کرد: بازدید های روزانه فراوان، شبانه روزی بودن آن، دربر گرفتن مخاطبان زیاد از کلیه اقشار و اماکن مختلف، ماندگاری در ذهن، تکرار مداوم برای مخاطب، غیر قابل حذف بودن آن، قدرت جذب مخاطب، ایجاد حس اعتماد و ... هستند. تبلیغات محیطی تمامی این موارد را شامل میشود و یک گزینه خوب برای حفظ برتری خود نسبت به رقبای شماست. اولین کلمه ای که میتوان در تعریف از تبلیغات محیطی گفت "بی رقیب" است. انواع مختلف تبلیغات هرکدام نقطه ضعف هایی دارند. تبلیغات پیامکی، بی توجه به متن و محتوای آن پاک یا نادیده گرفته میشوند. تبلیغات تلوزیونی دیگر تعداد بیننده زیادی ندارند. تبلیغات چاپی سریعا و براحتی دور انداخته میشوند. تبلیغات رادیویی شنونده و تاثیر گذاری پایینی دارند. تبلیغات فضای مجازی هم به آسانی نادیده گرفته میشوند. اما تبلیغات محیطی هیچ یک از این نقطه ضعف هارا شامل نمیشود بهمین خاطر تبلیغات محیطی بی رقیب اند. تبلیغات محیطی بارها و بارها هرساعت و هرروز و هر هفته مقابل چشم مخاطب قرار میگیرند و پس از تکرار فراوان ملکه ذهن مخاطب میشوند، علاوه بر این موضوع یکی از مهمترین مزایای آن کسب اعتباری است که برای برند خود رقم میزنید. اعتباربخشی که تبلیغات محیطی به برند شما اضافه میکند نسبت به دیگر ابزار های تبلیغاتی بسیار متفاوت است. قطعا بصورت مداوم در مسیر روزانه خود شاهد تبلیغات برند های بزرگ و معروف بر روی بیلبورد های سطح شهر هستید. برند های بزرگ همیشه بهترین هارا انتخاب میکنند و این خود دلیلی برای ثابت کردن بهترین بودن تبلیغات محیطی در بین دیگر ابزار های تبلیغاتی است. از دیگر مزایای تبلیغات محیطی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: -بازدید بیشتر نسبت به سایر روش های تبلیغاتی -مناسب ترین ابزار برای آگاهی مخاطبان نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار -گزینه مناسب برای کنترل مشتری در تصمیم گیری برای خرید -دست یابی به حداکثر جامعه هدف -غیرقابل مسدود یا حذف شدن -انتقال سریع پیام به مخاطب -ایجاد وفاداری به دلیل تماس بصری نزدیک با مخاطب -کمک به ساخت برند شما به عنوان یک برند معتبر -امکان بکارگیری از خلاقیت های متفاوت و جذاب به دلیل نوع ساز و مکان قرارگیری آن -مقرون بصرفه نسبت به کسب بازخورد بالا -صرفه جویی در زمان و هزینه با ستفاده از تبلیغات محیطی -تضمین دیده شدن با تاثیرگذاری بالا -افزایش اعتبار و ارزش برند -انعطاف پذیری جغرافیایی تبلیغاتی محیطی گران هستند؟ درست است که وقتی قیمت بیلبورد ها را بررسی میکنیم با تعرفه هایی بالا روبرو میشویم اما بر چه اساس قیمت هارا بررسی میکنیم؟ برخلاف تصوری که برای بیشترمان شکل گرفته تبلیغات محیطی نسبت به دیگر تبلیغات از قیمت بسیار بالایی برخوردار است اما بازخوردی که در نتیجه تبلیغات بیلبوردی بدست می آید بسیار بیشتر از هزینه ای است که در قبال آن پرداخت میشود. در واقع اگر بخواهیم تعداد مخاطبین و تاثیرگذاری بیلبوردها را با تبلیغاتی دیگر مثل تبلیغات مجازی مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که قیمت بیلبورد ها گران که نیست در واقع ارزان تر دیگر ابزارهای تبلیغاتی است. قیمت چاپ چندین هزار تراکتی را که قرار است هرکدام به دست یک مخاطب برسد و تعداد زیادی از آنهاهم به احتمال زیاد نادیده گرفته میشوند را مقایسه کنید با چندین هزار بازدید اثربخش از یک بیلبورد تنها در دو یا سه ساعت از روز یا هزینه های گزاف یک تبلیغ تنها 5 ثانیه ای تلویزیونی را مقایسه کنید با قیمت یک بیلبوردی که هرثانیه و هرساعت در معرض دید مخاطبین است و قابل خاموش شدن هم نیست با تبلیغات محیطی میتوان به بهترین و پربازده ترین شکل ممکن برند خود را معرفی و فروش خود را چندین برابر کرد.